piątek, 16 października 2015

Świąteczne pierniki i lukier królewski - przepis

Święta tuż, tuż więc spieszę pokazać Wam moje świąteczne pierniki przygotowane na Boże Narodzenie.
Wszystkie są ręcznie dekorowane lukrem królewskim..

Mój przepis na pierniczki, które zawsze wychodzą pyszne i barrrrdzo aromatyczne..:))

- słoik miodu 400 gram (może być sztuczny - jak dla mnie najlepszy jest Vortumnus..)
- szklanka cukru pudru
- duża łyżka masła
Te trzy składniki podgrzewamy w rondlu. Pamiętajcie aby masy nie zagotować, trzeba ją po prostu podgrzać do czasu rozpuszczenia wszystkich składników.
Masę odstawiamy do ostudzenia.
Do zimnej (ważne) miodowej masy dodajemy
- dwa całe jajka
- jedną przyprawę do piernika ( Kamis)
i czubatą łyżeczkę sody, rozpuszczoną w niewielkiej ilości wody..
Wszystko łączymy za pomocą np. rózgi lub łyżki i całość wlewamy do
- 8 szklanek mąki..
Zagniatamy ciasto i...... siup, do lodówki na całą noc!!!!
Ważne jest aby ciasto było dobrze schłodzone... na drugi dzień można wypiekać pierniczki, w temp. 180 stopni przez kilka minut

Lukier królewski::
-białko jaja kurzego - najlepiej od znajomej kury ;) lub białko jaja w proszku - jest ono przetworzone i wolne od zanieczyszczeń..
- cukier puder - najlepiej firmy Kupiec - jest bardzo miałki, jak dla mnie idealny...
Białko bardzo lekko ubijamy mikserem.. ubijając dosypujemy cukier puder. Ucieramy i dosypujemy cukru do tej chwili aż lukier będzie śnieżnobiały i lekko gęsty... i w tym momencie zawsze zaczyna się problem dla niewprawionych..;)) moja więc rada jest taka: aby sprawdzić czy lukier jest już dobry przeciągamy palcem po powierzchni i liczymy do ośmiu.. po tym czasie lukier ma wrócić do gładkiej powierzchni.. :)
 Taki lukier jest idealny do wypełnień.. jeżeli chcemy mieć gęstszy dosypujemy puder i mieszamy łyżką - taki gęsty (ale w dalszym ciągu elastyczny) posłuży do zrobienia ramek..:)

Niby proste ale dobór odpowiedniej gęstości lukru zawsze stanowi problem..:))
Życzę Wam  powodzenia w świątecznych przygotowaniach i dużo frajdy ze zdobienia pierniczków.. jest to nieoceniony czas spędzony z dziećmi lub najbliższymi i tak naprawdę, liczy się dobra zabawa..:))

A jeżeli nie macie czasu na lukrowanie zapraszam do mnie na
www.sweetproject.pl
tu zawsze nowości... , można też zrobić zakupy ;)








1 komentarz:

  1. hej Asiu! robiłam dzis to ciasto i wyszło mi strasznie twarde i cieżko było zagnieść z mąka? to tak ma być ?? pozdrawiam! Ela

    OdpowiedzUsuń